torsdag 7 juni 2007

Dagens Industri

Mycket tidigt imorse hölls jag vaken av en hysterisk och antagligen väldigt överförfriskad japan som skrek och härjade i rummet brevid mitt. Därför orkade jag mig inte upp i tid för att äta frukost före jobbet, och då fick jag inte heller möjlighet att bläddra igenom Dagens Industri som jag brukar. Nu har jag läst di.se istället.

Jag tycker att det kan vara lite svårt att hitta på di.se ibland. Det är lätt att missa nån nyhet. Ett bra sätt att se alla dagens nyheter är att söka på datumet. Om jag vill ha en lista på alla nyheter från idag, knackar jag alltså in 2007-06-07 i sökrutan på vänster sida. Då kan jag vara säker på att inte missa nåt. I och för sig kan det ju hända att fler artiklar publiceras efter att man har gjor sökningen.

EDIT: Jag gjorde det nog lite onödigt krångligt. Man kan välja "Alla artiklar" under "Senaste nyheterna" istället.

Bäst är nog ändå pappersupplagan, fast jag har funderat på att kanske prenumerera på PDF-upplagan, för som boende utanför Sverige får man prenumerera på endast internet-upplagan för ett relativt fördelaktigt pris.

Jag lade förresten till en RSS feed från di.se på vänster sida av bloggen, men jag är inte säker på om jag tänker behålla den ännu. Sidan börja kännas en aning råddig, och så öppnas nyhetslänkarna inte i ett nytt fönster eller tabb, utan "driver" läsarna bort från bloggen. Överlag har jag funderat på att byta till nån annan blogglösning än Blogger, för den känns lite begränsad.

Sen vill jag också förvarna att imorgon kommer att vara min sista dag före semestern. En post till kommer det att komma, men under själva semestern tänker jag inte sitta inne vid datorn, utan njuta av sol och värme. Det kommer alltså att bli en månads uppehåll i bloggandet, såvida jag inte får tid över nån regnig dag. Efter 9:e juli kommer jag att vara tillbaka igen.

Inga kommentarer: