onsdag 11 juli 2007

Dyrt med kryddor

Nu har jag flyttat in i min tillfälliga lägenhet och har bestämt mig för att börja kocka istället för att köpa hämtmat. Jag spanade in ett par recept på nätet och insåg plötsligt vilket otroligt basförråd av kryddor och dylikt man borde ha för att kunna fixa ihop lite gott käk (för att inte tala om alla andra basvaror som ris, pasta och mjöl)!

Peppar, salt, ketchup, senap, oregano, vitlök, chilisås, sojasås, m.m, m.m, m.m. Jag blir ju ruinerad! Inte orkar jag ju dra med mig en hel plastkasse med kryddor på flyget när det sen är dags att resa hem igen, och inte orkar jag ju sitta och äta mat som är kryddad med samma 2-3 kryddor varje dag heller.

Jag borde banne mig designa ett kompakt kryddreseset med små burkar och flaskor för olika kryddor och såser, som man kunde fylla på mellan resorna. Synd bara att det är så få som är i samma situation som mig. Kryddsetet skulle nog knappast bli en försäljningshit.

Peppar och salt och kanske till och med ketchup och senap skulle jag väl kunna snatta från nån snabbmatsrestaurang, men det känns lite i snålaste laget...

1 kommentar:

Unknown sa...

En bra ide det där med rese kryddor!

Mvh
Magnus
www.ekonomibloggar.com