torsdag 17 maj 2007

Första inkomstrapporten

Egentligen hade jag tänkt redovisa min passiva inkomst i början på varje månad, men har nu flyttat det till mitten av månaden för att det ska sammanfalla med lönedagen och mina månatliga fondköp lite bättre. Därför är den här perioden endast två veckor. Mina andra inkomster och skulder tänker jag inte rabbla upp här; jag kommer helt att koncentrera mig på min passiva inkomst.

Min passiva inkomst (som jag återinvesterar i fonderna) för de senaste två veckorna är... *trumvirvel* 67 cent! Inte precis ett överväldigande resultat, men det är ju inte på minus i alla fall. Mina insatta 400€ har ökat till 755,39€.

När jag ändå kollade läget för mina fonder passade jag på att sälja och köpa lite fondandelar. Jag sålde mina Nordea Global Mobility andelar, eftersom de inte har genererat mer än 14% vinst på mer än tre år. Jag har inte tid att se på färg som torkar. Sen köpte jag Nordea Småbolagsfond Norden för 275€. 100€ månadsinsats, 15€ för att jag slutat spela på lotto, 10€ som jag hittade på mataffärsparkeringen, 50€ från fondförsäljningen och 100€ för att jag fick lite extra i lönekuvertet.

Nu ska jag fortsätta att njuta av min lediga dag. På återbloggande!

Inga kommentarer: