måndag 28 maj 2007

Till gymmet

Jag hade egentligen tänkt gå på Deflamos informationsmöte imorgon kväll, i och med att jag råkar vara i Stockhomstrakten för tillfället, men jag läste i inbjudan att aktierna endast är menade till försäljning inom Sverige. Jag skulle nog få skuldkänslor av att gå dit och äta deras "enklare förtäring" när det ändå inte finns nån chans att jag investerar i deras företag.

Eftersom det inte är särskilt produktivt att sitta framför TV:n igen, som jag har gjort ikväll, har jag bestämt mig för att gå till gymmet imorgon efter jobbet. Jag har inte varit till gymmet på en och en halv månad, mest på grund av min smått komplicerade arbetssituation.

Många framgångsrika framhäver vikten av motion. Fysisk aktivitet gör en piggare och mer kreativ; två egenskaper som jag inte känt mycket av på sistone. När man trycker på snooze-knappen så många gånger att man inte hinner äta frukost och sitter i timmar och kliar sig i huvudet för att lyckas knåpa ihop ett blogg-inlägg, ja då är det dags att göra något åt saken.

Jag läste i Dagens Industri om ett svenskt företag som gav högre timlön till anställda som tränade regelbundet. Upp till 1000 kr extra per månad kunde man få i lönekuvertet om man tränade flitigt. Tyvärr hittade jag inte artikeln i nätupplagan. Nu ska jag packa mina träningsgrejer, ifall att jag sover så länge imorgon att jag inte hinner göra det då.

Inga kommentarer: