måndag 21 maj 2007

Slukar kunskap

Eftersom jag inte är så ekonomiskt kunnig har jag på sistone försökt komma över så mycket information om ämnet som jag kan. När jag har flugit, har jag snappat åt mig Dagens Industri från tidningsstället vid gaten. Genom arbetet har jag Diners Club-kreditkort och Affärsvärlden får man gratis ifrån Diners-loungen på Arlanda. Senast jag flög gick jag upp dit och flashade mitt kort bara för att plocka åt mig ett gratis-ex (58 kr sparat!) och sedan gå direkt till gaten.

Jag har också beställt The Only Investment Guide You'll Ever Need, som verkar ha fått bra betyg, och sedan hittade jag också en tjock bok om samhällsekonomi på loppis för ynka 1,50€. Samhällsekonomi verkar inte särskilt intressant, men jag tänkte att det kan ju vara bra att veta lite varför marknaden går upp och ner som den gör. Ska jag nu en gång ge mig in på investering, tänker jag se till att jag har en aning om vad jag sysslar med.

Inga kommentarer: